اصول چند رسانه اي ماير

به هنگام ساخت نرم افزارهای یادگیری از طریق برنامه های کاربردی مثل پاور پوینت، بیلدر، استوری لاین و ... برای بکارگیری اصول یادگیری می توان راهبردهای زیر (تحت عنوان اصول چند رسانه ای مایر) را جهت یادگیری اثربخش مخاطبین بکاربست:
👌🏿 فراگير از عكس و متن بهتر ياد مي گيرد تا به تنهايي از يكي از آنها.
👌🏽 فراگير از عكس و متن كه همزمان نمايش داده شود بهتر ياد مي گيرد نسبت به نمايش متوالي.
👌🏽 فراگير از نوشته و متن كه به هم مربوط باشد بهتر ياد مي گيرد يعني هر دو يك چيز مشابه بگويند.
👌🏿فراگير از عكس ومتن و صداي مختصر بهتر ياد ميگيرد واز مطالب اضافي بايد جلوگيري كرد.
👌🏻 فراگير از روايت و انيميشن بهتر ياد مي گيرد نسبت به انيميشن با متن روي پرده.
👌 طراحي اثر بخش ، براي دانش آموزان ضعيف و دانش آموزان با هوش فضايي، بهتر عمل مي كند. به عنوان مثال موارد معني دار، تصويرهاي تعاملي ، خود توليدي و پرسش و پاسخ در این رابطه بهتر عمل می نماید.