رهیار پنجم منتظر نظرات خوب شماست.

                                                                                                                                                               

 

 

گزارش پیشرفت تحصیلی وتوصیف عملکرد داش آموزان

به عنوان نه یک متخصص، نه یک معلم، نه ....بلکه به عنوان پدر یا مادر اگر قرار باشد  مدرسه گزارشی از پیشرفت تحصیلی فرزند شما که در مقطع ابتدایی  به تحصیل مشغول است، ارائه دهد ، کدام شکل بهتر است؟

شکل

اول

دوم

سوم

درس

کمی ( نمره)

کیفی(رتبه)

توصیف عملکرد

قران

10

قابل قبول

به درس قرآن علاقه دارد  و تلاش زیادی هم می کند  اما در خواندن آیات و عبارات قرآنی، هنوز به آموزش بیشتری نیاز دارد. برای روان خوانی بهتر و بیشتر، باید بخش بخش خواندن را تمرین کند و به نوار قرآن زیاد گوش دهد.  داستان‌های قرآنی را با زحمت زیاد، بازگو می‌کند.  با پیشرفت در درس فارسی پیام های قرآنی را نیز  می تواند توضیح دهد.

فارسی

11

قابل قبول

دختر خوبم  بعضی از درس ها را تقریبا روان می خواند برای اینکه همه ی درس های فارسی را، صحیح و روان بخواند و املای  آنها را  درست بنویسد نیاز مند انجام و اجرای دقیق رهنمودهای معلم دارد؛ به شرکت در بحث‌های کلاسی  چندان علاقه‌ی خاصی ندارد؛ هر موضوع قابل فهمی به او داده شود، با مراقبت و صرف زمان درباره‌ی آن موضوع، با کلمات و جملات ساده می نویسد ضمن اینکه در رعایت اصول درست‌نویسی و درج نشانه‌های نگارشی، به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد.

ریاضی

9

نیاز به تلاش

ضرب های 5 به بالا را با انگشتان دست ‘ تا حدودی درست انجام می دهد چنانچه جدول ضرب را - که می تواند - حفظ کند در انجام تقسیم هم موفق خواهد بود . در  تبدیل الگوی هندسی به نماد ریاضی  ، ساده کردن کسرها و درک اندازه های زاویه با  تمرین و اجرای رهنمود معلم موفق خواهد شد .همچنین اگر روان خوانی او قوی گردد بهتر می تواند درک درستی از حل مسئله با راهبردهای متفاوت داشته باشد

علوم

14

خوب

در انجام آزمایش‌های این درس، با اعضای گروه خود به نحو احسن همکاری می‌کند. می‌تواند برای بیشتر موضوعاتی که خوانده، مثال‌هایی  ارائه دهد. گاهی اوقات در هنگام تدریس علوم، ضمن مشارکت فعال، سؤالات بحث برانگیزی را طرح می‌کند 

هنر

20

خیلی خوب

در خلق آثار هنری خود، خلاق است و از ابزارها به درستی و به صورت مرتب اسفاده می‌کند. انچه ارائه می‌دهد خوب معرفی نیز می‌کند .  توانایی بیان احساسات  اثر هنری خود و دیگران را دارد 

تربیت بدنی

19

خیلی خوب

نسبت به انجام بازی‌های گروهی علاقه‌ی زیادی دارد. مهارت‌های مقدماتی ورزش فوتبال، والیبال، طناب‌زنی و تنیس را می‌داند و بکار می بندد . در فعالیت‌های مربوط به آمادگی جسمانی نیز شرکت فعالی دارد 

هدیه ها

15

خوب

 در مباحث مربوط به این درس، اظهار نظر نمی‌کند. در بحث احکام اسلامی (نماز آیات و...)  پیشرفت خوبی دارد. جالب اینکه سعی دارد  در رفتارهایش، ائمه بزرگوار و شخصیت‌های دینی را الگوی خود قرار دهد .

مطالعات اجتماعی

16

خوب

 با راهنمایی  و کمک معلم به ویژگی های دوره های تاریخی اشاره می‌کند و با زبان کودکانه، تا حدودی آنها را نقد و بررسی می‌کند. ضمن اینکه بیشتر  جهت‌های جغرافیایی را تشخیص داده و آنها را  معرفی و توضیح می‌دهد

شایستگی های عمومی

 

20

خیلی خوب

 مهربان است با دوستانش به مهربانی رفتار می کند . به بهداشت خود اهمیت می‌دهد.احساس مسئولیت وی در کارهایی که به او سپرده می‌شود، قابل‌تحسین است و پیوسته سعی دارد تا به‌درستی قوانین کلاس و مدرسه را رعایت نماید. چنانچه کتاب های داستانی قابل فهم سن خود را ‘بخواند  در درس هایش نیز موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد 

تلنگری برای تفکر!!

تو شاهکار خالقی،تحقیر را باور نکن...
بر روی بوم زندگی هرچیز میخواهی بکش،زیبا و زشتش پای توست
تقدیر را باور نکن...
خالق تو را شاد آفرید،آزادِ آزاد آفرید،
پرواز کن تا آرزو،زنجیر را باور نکن...!!

تلنگری برای تفکر!!

  

لازمه قضاوت، شكیبایی به هنگام شنیدن، اندیشیدن به هنگام گفتن، بینش به هنگام رسیدگی و بی طرفی به هنگام قضاوت است(سقراط)

تلنگری برای تفکر!!

ﮐﻔﺶ ﮐﻮﺩکی ﺭﺍ ﺩﺭﻳﺎ ﺑﺮﺩ...!
ﮐﻮﺩﮎ ﺭﻭی ﺳﺎﺣﻞ ﻧﻮﺷﺖ: ﺩﺭﻳﺎی ﺩﺯﺩ
ﺁﻥ ﻃﺮﻑ ﺗﺮ ﻣﺮﺩی ﮐﻪ ﺻﻴﺪ ﺧﻮبی ﺩﺍﺷﺖ ﺭﻭی ﻣﺎﺳﻪ ﻫﺎ ﻧﻮﺷﺖ: 
ﺩﺭﻳﺎی ﺳﺨﺎﻭﺗﻤﻨد
ﺟﻮﺍنی ﻏﺮﻕ ﺷﺪ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻧﻮﺷﺖ: ﺩﺭﻳﺎی ﻗﺎﺗﻞ. 
ﭘﻴﺮﻣﺮﺩی ﻣﺮﻭﺍﺭﻳﺪی ﺻﻴﺪ ﻛﺮﺩ ، ﻧﻮﺷﺖ: ﺩﺭﻳﺎی ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ
ﻣﻮجی ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺷﺴﺖ 
ﺩﺭﻳﺎ ﺁﺭﺍﻡ ﮔﻔﺖ: ﺑﻪ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺍﻋﺘﻨﺎ ﻧﻜﻦ ﺍﮔﺮﻣﻴﺨﻮﺍهی ﺩﺭﻳﺎ ﺑﺎشی...!!

الگوی تدریس ساخت گرایی

ازنظر طبقه بندی،روش ساخت گرایی جزو روش های فعال واکتشافی است که بر تولید،کنترل وتعمیم دانش تأکید می کند.این الگوی تدریس از پویاترین و کارآمدترین،الگوهای تدریس است که در بسیاری از کلاس های دنیا با موفقیت درحال اجرا است.مراحل اجرای الگوی تدریس حاضر در5 مرحله برنامه ریزی و اجرا می شود؛ مراحل مورد نظر عبارت اند از:

 

1- درگیر گردن Engaging : این مرحله برای جلب توجه کلاس به موضوع مورد آموزش و ایجاد هیجان و انگیزش در فراگیران طراحی شده است. یک سؤال جالب، یک داستان نیمه تمام، یک عکس خوب، ارائه یک فعالیت مناسب علمی و یا ... می تواند مورد استفاده معلم قرار گیرد. در این مرحله لازم است معلم زمینه و انگیزه لازم را برای پی گیری موضوع در فراگیران برای شروع فعالیت فرآیند یادگیری ایجاد نماید تا با شروع مناسب شوق آن ها را برانگیزاند.

 

2- کاوش Exploration : منظورازکاوش درنظام ساخت گرایی جستجوی راه هایی برای دانش سازی است. یادگیرنده با استفاده از همه حواس خود برای ساخت دانش تلاش می کند. بخشی از دانش سازی در طی فرایند کاوش صورت می گیرد. کاوشگری از طریق همیاری بیشترین سودمندی را در بر دارد. بنابراین توصیه می شود همیاری را درفعالیتهای کاوشگری تشویق کنید و دانش آموزان را برای طرح سوال و پاسخگویی به سوال های طرح شده راغب سازید.

 

3- توصیف Explanation : در این مرحله معلمان با دانش آموزان به تعامل می پردازند تا دیدگاههایی را که عرضه می شود دریابند . معلمان باید برای برقراری تعاملی اثر گذار به طرح سوالهای مربوط و متناسب با مرحله نخست بپردازند. وظیفه دیگر معلمان این است که یادگیرندگان را یاری کنند تا باور ها و اندیشه هایی را که از طریق کاوش شکل داده اند با دیگران در میان بگذارند .به دیگر سخن فراگیران باید دیگران را در یافته های خود سهیم کنند.

 

4- شرح و بسط (گسترش) Elaboration : معلمان در این مرحله به دانش آموزان کمک می کنند تا به گسترش فعالیتهای ذهنی وحرکتی یا مهارتهای خود بپردازند .یادگیرندگان به کمک معلم اندیشه های خود را پیراسته می کنند و مهارتهایشان را بهبود می بخشند. معلم در این مرحله به ارائه دانش می پردازد تا اندیشه های فراگیران پربار شود و مهارتهای آنان فزونی یابد.

 

یا حسین....

عاشقانه های دل شیدا

کلیپ آموزشی درس عدد مرکب  ریاضی پایه پنجم

 همکاران بزرگوار لطفاً برای دریافت مقایسه عددهای مرکب اینجا کلیک کنید

 همکاران گرامی جهت دریافت کلیپ جمع عدد های مرکب اینجا کلیک کنید

همکاران گرامی جهت دریافت کلیپ تفریق عدد مرکب اینجا کلیک کنید

تلنگری برای تفکر!!!

خدایا از تو سپاسگزارم

☆خدایا از تو متشکرم ☆

آینه چیزی است که در آن خود را می بینیم. آینه چیزی است که در آن، چیزی را که بر تن داریم، می بینیم. آینه نعمت هایی را که خدا به ما داده است، نشان می دهد.

من خود را در آینه می بینم که زیبا هستم. چشم های قهوه ای ام را و موهایم را که به رنگ مشکی است، می بینم. بینی خود را و دهان و زبانی را که یکی از نعمت های خداست و با آن حرف می زنم، می بینم.

بارها وقتی خوشحال هستم، شادی خود و زمانی که غمگین هستم، گریه ی خود را می بینم. قدّی را می بینم که با گذشت زمان، بلندتر می شود و لباس هایی را که با گذشت زمان، کوتاه تر می شوند. سری را می بینم که در آن آرزوهای زیادی وجود دارد.

من خدایی را که من را اینقدر زیبا آفرید دوست دارم.

راهنمای دروس جدید التالیف پنجم

راهنمای درس ریاضیات پایه پنجم کتاب ریاضی جدید التالیف : (فصل اول )    (فصل دوم

 

راهنمای درس قرآن پایه پنجم

 

راهنمای درس علوم پایه پنجم : ( فصل اول  )   ( فصل دوم

(فصل سوم )   ( فصل چهارم )   (فصل پنجم )    فصل ششم)    (فصل هفتم

(فصل هشتم)   (فصل نهم   )    (فصل دهم)    (فصل یازدهم )   (فصل دوازدهم )

 

راهنمای درس هدیه های آسمان پایه پنجم

راهنمای درس فارسی پنجم

چگونه کلاسمان را مدیریت کنیم

مدیریت کلاس بر دو مهارت به هم پیوسته و اساسی استوار است:

 ۱- تصمیم‌گیری

 ۲- اقدام

 تصمیم‌گیری یعنی، چه اقدامی را چگونه، چه وقت، و به وسیله چه کسی باید انجام داد.

 اقدام یعنی، عملی که در کلاس درس تحقق می‌پذیرد. مانند تأکید بر نکته‌های تدریس، استفاده از تخته سیاه و…

 از این رو، مهارت‌های اساسی و ضروری برای مدیریت کلاس درس، به منزله‌ اتخاذ تصمیم مناسب و تبدیل آن به اقدامی موثر است.

 مدیریت کلاس درس، زرهی نیست که معلمان از نخستین روز تدریس بر تن کنند و خود را در برابر مشکلات کلاس و چالش‌ها ایمن سازند، بلکه مهارتی است که هر روز با تجربه و تأمل و دقت معلم در کلاس کامل می‌شود و معلم را در امر تدریس کارآمدتر می‌سازد.

چند فن برای تدریس موفق

تدریس به مجموعه اعمالی که معلم برای جلب توجه شاگردان به تدریس اثر بخش و کارآمد‌تر اجرا می‌نماید، گفته می شود. آشنایی و آگاهی نسبت به فنون تدریس و اعمال آنها در کلاس درس توسط معلم، باعث می‌شود، وی بدون استفاده از خشونت و تنبیه بدنی، کلاس را مدیریت نموده و نظم را حاکم سازد. از جمله فنون تدریس می‌توان موارد زیر را بر‌شمرد:

 ۱- تدبیر منفی

 تدبیر منفی یکی از تکنیک‌های خانواده درمانی است و معلم به منظور ساکت کردن کلاس یا جلب توجه دانش‌آموزان از آن استفاده می‌نماید. بدین صورت که وقتی کلاس شلوغ می‌شود معلم طنین شادی صدای خود را کم کرده و بغض صدایش را افزایش می‌دهد و با این روش به کلاس نظم می‌بخشد.

 ۲- کم و زیاد کردن تن صدا

 به منظور جلب توجه شاگردان و وادار کردن آنها به گوش دادن، معلم باید با صدای یکنواخت صحبت نکند. نوسانات صدای خود را کم و زیاد کند تا دانش آموزان شنونده فعالی شوند.

 ۳- حرکت‌های معلم

 بین حرکت‌های معلم و توجه شاگردان رابطه مستقیم وجود دارد.(شعبانی،۳۸۲) هر چه حرکات هدفمند معلم و حرکت کردن به آخر کلاس و برگشتن و حرکات پایین کلاس معلم بیشتر باشد. معلم بر کلاس مسلط‌تر خواهد بود و شاگردان هم بیشتر به او توجه خواهند کرد و در نتیجه یادگیری بهتر صورت می‌گیرد.

 ۴- تاکید روی بعضی از مفاهیم و کلمات

 «نگاه کنید، دقت کنید» این کلمات خیلی مهمند و تکرار بعضی افعال و کلمات از جمله نکاتی است که به خاطر تاکید معلم، توجه شاگردان را جلب کند.

 ۵- اشارات معلم

 بعضی از ایماها و اشارات معلم، باعث دقت بیشتر شاگردان می‌شود: حرکات دست، چشم، ابرو، دهان، انگشتان و سر، مشتمل بر این حرکات است.

 ۶- مکث‌های به موقع و هدفمند

 برخی معلمان در حین توضیح دادن یا سخنرانی با مکث‌های به موقع حواس شاگردان را به مفاهیم جلب می‌نمایند. و سرو صدای دانش آموزان را کاهش می‌دهند و کلاس را اداره کنند.

 ۷- تشویق و تمجید دانش آموزان

 یکی از فنونی که به عنوان ابزاری موثر در اختیار معلمان، تشویق و تمجید است؛ البته تمجید عملکرد شاگردان، با ارزش‌تر از تشویق آنان است. زیرا تشویق شاگردان باعث به وجود آمدن آموزش و پرورش سود گرایانه می‌شود. همچنین معلم می‌تواند با توجه به سن دانش آموزان از تقویت پته‌ای نیز بهره ببرد. یا از کارت‌های تلاش، امتیاز و کارت جایزه بدین منظور استفاده کند. استفاده فاصله‌ای و نسبی متناوب از این ابزار، اثر بخشی آن را ارتقا می‌بخشد.

۸- نگاه‌های معنی‌دار

 گاهی نگاه‌های معنی‌دار معلم به دانش آموزی که به درس توجه ندارد یا سرو صدا می‌کند، باعث کاهش رفتار نا به جای او می‌شود. همچنین با عصبانیت نگاه کردن به دانش‌آموزانی که برای کلاس مزاحت ایجاد کرده‌اند؛ باعث می‌شود دانش?آموز وادار شود به درس‌های معلم گوش دهد.

 ۹- ضربه‌زدن به میز و صندلی

 گاهی معلم با ضربه زدن به میز یا تابلوی کلاس، توجه شاگردان به مطالب و مفاهیمی که ارائه می‌شود جلب می‌کند.

 ۱۰- تدوین قانون و مقررات کلاس

 تدوین قوانین کلاسی و تشریح آن برای دانش آموزان و آگاهی دادن به آنها باعث ایجاد نگرش می‌گردد و در نهایت موجب عملکرد مثبت فردی و گروهی می‌شود. لذا معلمان باید در تدوین مقررات کلاس به خصوص در روزهای اول دقت کافی داشته باشند.

پاسخ سوالات و تمرین های  کتاب پنجم ابتدایی

  پاسخ سوالات کتاب ریاضی پایه پنجم فصل اول

                                                 

نکته های مهم درباره پوشه کار

دانش آموز :

• یک ابزار مهم ارزش یابی-توصیفی است.(شاه ابزار)

• هویت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصیتی شامل می شود.

• درک عمیق یادگیرنده رانشان می دهد.

• امکان تولید دانش یابهبودآن (نوآوری و خلاقیت)رامهیامی کند.

• فرایندرشدوپیشرفت دانش آموزرابه خوبی نشان می دهد.

• پوشه کاربین آموخته های قبلی و جدید دانش آموز ارتباط برقرارمی کند.

• پوشه کار کمک می کندتافرداشکالات واشتباهات خویش رااصلاح کند.

• باپوشه کاردانش آموز میزان توانایی و دانش خود را مستند می سازد.

• بابررسی پوشه کاردانش آموزبه استعدادهای خویش پی می برد.

• بامدیریت وتکمیل پوشه کارمسئولیت پذیری راعملا تمرین می کند.

• بابررسی پوشه کارورفع اشکالات و...به مهارت ارزشیابی(خودسنجی ،همسال سنجی و...)می رسد.

• به دانش آموز یاد می دهد که بهتر ببیند،دقیق تر باشد،و بهتر فکر کند .

• یادگیری را برای دانش آموز ساده و سهل می سازد

ادامه نوشته

مهارت هایی که معلمان باید در آموزش ریاضی به آن توجه کنند.

مهارت حل مسئله -  مهارت استدلال وكشف   -  مهارت اندازه گيري  -

 مهارت استفاده از ابزاروفناوري  - مهارت استفاده از نمودارهاوشكل هاي هندسي

مهارت محاسبات عددي وعمليات ذهني-  مهارت الگويابي ومدل سازي

      مهارت تخمين وتقريب عدديمهارت شمارش - مهارت فرضيه ساز ي و نظريه پرداز - 

 
توجه به فرايند ،يعني پرورش،بسط وتوسعه ي مهارت ها در هنگام حل مساله يا انجام فعاليت ها؛يعني معلم نبايد تنها به پاسخ مساله فكر كند؛بلكه درطي مراحل حل مساله سعي كند توانايي ها ومهارت هاي دانش آموزان را توسعه دهد.قدرت رياضي يك دانش آموز ،به ارتقاي سطح مهارتي او بستگي دارد.

تلنگری برای تفکر!!

خوشبختي از آن كسي است 
كه در فضاي شکرگزاری زندگي كند 
چه دنيا به كامش باشد و چه نباشد 
چه آن زمان كه مي دود و نميرسد 
و چه آن زمان كه گامي برنداشته،خود را در مقصد مي بيند 
چرا كه خوشبختي 
چيزي جز آرامش نيست 
و هر كس كه اين موهبت الهي را دارد 
خوشبخت ا ست

اثبات مجموع زوایای داخلی مثلث

معلمان در کلاس های خلاق!!!!!!!

معلم خلاق كسي است كه از ويژگي هاي زير برخوردار باشد:

1- درپي يافتن راه هاي بديع وتازه براي ارائه يمطالب باشد.

2- به كار گيري شيوه هاي خلاقانه بخشي معمول از فعاليت هاي روزانه ي او باشد

3-براي فرايند خلاقيت به اندازه ي محصول نهايي ارزش قايل شود.

4- مبتكر واهل آزمون وخطا باشيد.

5- اجازه دهد دانش آموزان ،حد اقل درزمان برنامه ريزي وفعاليت هاي خلاقانه،اداره ي امور را در دست بگيرند.

کلیپ درس تغییرات مواد علوم پایه پنجم

 

همکار ارجمند کلیپ آموزشی در س علوم  تغییرات مواد را از قسمت زیر می توانید دریافت کنید.

کلیپ اول

کلیپ دوم

چک لیست  فصل اول ریاضی پنجم

 برای دریافت چک لیست  فصل اول ریاضی پنجم اینجا کلیک کنید                 

چگونه دانش آموزان را به خلاقیت ترغیب کنیم؟؟

    با ايجاد فضايي مناسب،انگيزه ي خلاقيت را در دانش آموزان ايجاد وآنان را ترغيب كنيم روي ايده هاي خود كار كنند.

·        در هر مبحث درسي،تجاربي در اختيار دانش آموزان قرار دهيم كه موجب بروز بارقه هاي خلاقيت آنان شود.

·        براي آنان توضيح دهيم كه براي شكل بخشيدن به اثر به چه مهارت هايي نياز دارند.

·        محيطي فراهم كنيم كه در آن خلاقيت امري طبيعي،راحت وارزش مند به نظربرسد.

·        نحوه ي ارز يابي نتايج فرايند خلاقيت را به دانش آموزان نشان دهيم

دانلود فایل صوتی درس1و2 فارسی خوانداری

همکاران ارجمند فایل های صوتی زیر را می توانید جهت آموزش لحن وآهنگ برای دانش آموزان پخش نمایید تا دانش آموزان با شیوه ی صحیح خوانش متن آشنا شوند.

فایل صوتی شعر ای همه هستی با صدای محمد اصفهانی اینجا  کلیک کنید.

فایل صوتی درس دوم فارسی خوانداری (تماشاخانه) اینجا کلیک کنید.

بازی وفعالیت وکار عملی بهترین راه کسب شایستگی وتجربه است.

 

 

 

بازی و ریاضی

مواد لازم برای تهیه یک پوشه ی کار!!!!!!!

یک مجموعه ی هدف دار منظم از کار و فعالیت فراگیر که نشان دهنده ی تلاش و کوشش و پیشرفت و رشد  دستاورد ها و موفقیت های او می باشد و فراگیران را به فراگیری پویا و فعال تبدیل می کند که در برابر 

یادگیری و پیشرفت  خود مسئول باشند را پوشه کار گویند.

 

پوشه کار مانند یک جورچین (پازل)،مجموعه ی قطعاتی از کارهای هدف دار فراگیران است که به او امکان می دهد تا توانایی های خود را از جهات مختلف به نمایش بگذارد.هر پوشه می تواند شامل یک فرد یا یک گروه باشد که به یک یا چند موضوع درسی اختصاص دارد که فراگیرمی تواند در زمان معین آن  را به خانه ببرد یا در مدرسه نگه داری شود و در اختیار معلم سال بعد قرار گیرد.

در واقع پوشه کار فرصت شناخت و اصلاح اشتباهات را به فراگیران می دهد.

چه چیزهایی را باید در پوشه کار نگه داری کرد؟

1-تکالیف انفرادی مدرسه

2-برگه امتحانی

3-تکالیف گروهی مدرسه

4-گزارش های علمی

5-یادداشت های کلاسی یا خارج کلاسی دانش آموز

6-ثبت پرسش ها و اظهار نظر ها در رفتارهای قابل توجه

7-گزارش مصاحبه ای فراگیر با افراد مختلف

8-خلاصه داستان،فیلم یا بازدید

9-نمونه کاهای هنری یا ...

جدول زمانبندی پایه پنجم

همکار گرامی برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید.

تلنگری برای تفکر!!

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی ، می فهمی اونی که زود می رنجه زود میره، زود هم برمیگرده. ولی اونی که دیر میرنجه دیر میره، اما دیگه برنمیگرده..
به یک‏جایی از زندگی که رسیدی ، می فهمی رنج را نباید امتداد داد باید مثل یک چاقوکه چیزها را می‏برد و از میانشان می‏گذرد از بعضی آدم‏ها بگذری و برای همیشه تمامشان کنی.
به یک‏جایی از زندگی که رسیدی ، می فهمی بزرگ‌ترین مصیبت برای یک انسان این است که نه سواد کافی برای حرف زدن داشته‌باشد نه شعورلازم برای خاموش ماندن.
به یک‏جایی از زندگی که رسیدی ، می فهمی مهم نیست که چه اندازه می بخشیم بلکه مهم این است که در بخشایش ما چه مقدار عشق وجود دارد.
بهیک‏جایی از زندگی که رسیدی ، می فهمی شاید کسی که روزی با تو خندیده است را از یاد ببری، اما هرگز آنرا که با تو اشک ریخته است را فراموش نخواهی کرد.
به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی توانایی عشق ورزیدن ؛ بزرگ‌ترین هنر جهان است.
به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی از درد های کوچک است که آدم می نالد وقتی ضربه سهمگین باشد، لال می شوی.
به یک‏جایی از زندگی که رسیدی ، می فهمی اگر بتوانی دیگری را همانطور كه هست بپذیری و هنوز عاشقش باشی، عشق تو واقعی است.
به یک‏جایی از زندگی که رسیدی ، می فهمی همیشه وقتی گریه می کنی اونی که آرومت میکنه دوستت داره اما اونی که با تو گریه میکنه عاشقته.
به یک‏جایی از زندگی که رسیدی ، می فهمی كسي كه دوستت داره، همش نگرانته، به خاطر همين بيشتر از اينكه بگه دوستت دارم ميگه مواظب خودت باش.

شاید شما هم شاگرد بیش فعال داشته اید !!  بیش فعالی چیست؟؟

ADHD(بیش فعالي) چيست؟

اختلال بيش فعالي اختلالي است كه در آن پرتحركي ، بي توجهي و رفتارهاي ناگهاني در كودك مبتلا به آن شديدتر از كودكان ديگر است .

ويژگي هاي عمده اين اختلال شامل تحرك و فعاليت بيش از حد –تكانشگري و مشكل توجه و تمركز است. اختلال بش فعالي در پسرها 3 تا 8 برابر بيشتر از دختران است.

علائم و مشخصات باليني

مشكل اصلي كودكان بيش فعال ناتواني در حفظ و تنظم رفتارشان است در نتيجه غالباٌ نمي توانند رفتار مناسبي كه لحظه به لحظه با شرايط محيط هماهنگ باشد نشان دهند. خوابيدن و غذا خوردن آن ها منظم نيست به نظر مي رسد كه در همه چيز دخالت مي كند و به مراقبت دائمي نياز دارند . از نظر هيجاني نيز ثبات ندارند و رفتارشان غير قابل پيش بيني است.

ادامه نوشته

دانشمندان ناسا در حال حل معادلات فیزیک در سال 1960

ناسایی‌ ها در حال حل یک معادله (+عکس)