روش تدریس وبرخورد با دانش آموزان در کلاس درس
خلاصه موارد بیان شده در موضوع «روشها و رفتارهای اشتباه در تدریس
🔺۱_سرزنش کردن بیش از حد کلاسهای شلوغ و ضعیف
🔺۲_بیش از حد حرف زدن و سخنرانی ، بجای فعال کردن بچه ها
🔺۳_تدریس یکنواخت و بدون تنوع در روشها
🔺۴_دادزدن موقع عصبانیت
🔺۵_افراط در جدی یا شوخ بودن
🔺۶_ استفاده از کلمات ناشایست در هنگام عصبانیت
🔺۷_تبعیض گذاشتن میان دانش آموزان
🔺۸_ به کار بردن اطلاعات نادرست به جای اعتراف به ندانستن
🔺۹_به یک سمت نگاه کردن بجای نگاه کردنz و تقسیم عادلانه توجه
🔺۱۰_ منصفانه قضاوت نکردن و همه تقصیرات ضعف های کلاس را به گردن دانش آموزان انداختن
🔺۱۱_استفاده از روایت های نادرست و گاهی عامیانه برای توجیه یک موضوع بدون پشتوانه علمی دقیق
🔺۱۲_ عادت به بدگویی از دانش آموزان در بین همکاران
🔺۱۳_ تحقیر دانش آموزان در جمع دوستان خود
🔺۱۴_ گاهی ملحد و کافر خواندن دانش آموزان به خاطر طرح سؤالی خاص
🔺۱۵_ نشستن در یکجای ثابت یا زیاد راه رفتن در کلاس
🔺۱۶_ در جریان مسائل روز نبودن و نداشتن تحلیل علمی و عقلانی درست در کلاس
🔺۱۷_ داشتن چهره ای عبوس و توأم با غرور
🔺۱۸_ گله و شکایت از شغل معلمی و بیان مشکلات کاری و صنفی برای دانشآموزان
🔺۱۹_داشتن پوشش نامتعارف
🔺۲۰_ نداشتن برنامه و طرح درس در کلاس
🔺۲۱_ اهمیت ندادن به ارتباط مؤثر با اولیای دانش آموزان
🔺۲۲_ استفاده از گوشی های گرانقیمت که توجه دانش آموزان را جلب می کند
🔺۲۳_ عادت به استفاده از وسایل دانش آموزان که خود به آن نیاز دارند،مثل: کتاب درسی و ...
🔺۲۴_ انجام آزمون در کلاس بدون برنامه قبلی و آمادگی فراگیران
🔺۲۵_ تأخیر ورود به کلاس و خروج قبل از زمان تعیین شده
🔺۲۶_ مدام تعریف کردن از ویژگیهای خود
🔺۲۷_ نسبت دادن صفات نادرست و بدون تحقیق به یک مسلمان جهت شوخی با دانش آموزان
🔺۲۸_ اعتقادات دینی ادیان آسمانی را به تمسخر گرفتن
🔺۲۹_ عقب ماندن از بودجه بندی کتاب و تعجیل در تدریس در پایان سال تحصیلی
🔺۳۰_ اجازه دادن به دانش آموزان جهت بیان اشکالات دبیر سال قبل در کلاس
🔺۳۱_ تحقیر سؤالات پیش پا افتاده و کم اهمیت فراگیران
🔺۳۲_ ربط دادن ضعف درسی به شخصیت دانش آموزان
🔺۳۳_ ناامید کردن دانش آموزان از جبران مافات
🔺۳۴_ عدم ارتباط بهینه با اولیا و عوامل مدرسه در مورد دانش آموزان
🔺۳۵_ انعطاف نداشتن در تغییر لازم در رفتار و روش تدریس
🔺۳۶_ قضاوت کردن در مورد شخصیت دانش آموز با توجه به نوع پوشش و منطقه زندگی او
🔺۳۷_ سرسری از موضوع مورد تدریس یا سؤال گذشتن و حق مطلب را به جا نیاوردن
🔺۳۸_ بها دادن بیش از حد به یک یا چند دانش آموز خاص در کلاس
🔺۳۹_ بی برنامگی و نداشتن طرح درس و اتلاف وقت
🔺۴۰_ عدم رعایت تفاوت های فردی ،مقایسه نادرست بچه ها
🔺۴۱_ عدم توانایی در اداره کلاس و بهم ریختگی
🔺۴۲_ نداشتن برنامه مشخص و زمان بندی مناسب در تدریس و پرسش و امتحان
🔺۴۳_ عادت به نگاه کردن پی در پی به ساعت در هنگام تدریس و سایر فعالیتهای کلاسی
🔺۴۴_تهدید و ارعاب با نمره
🔺۴۵_ بطور مکرر کلاس دینی را در اختیار دبیران دروس دیگر گذاشتن و یا برنامه های دیگر مدرسه
🔺۴۶_ طرح سؤال سخت و نامفهوم برای تنبیه
🔺۴۷_ برای جریمه و تنبیه،مقرر کردن حفظ قرآن یا تحقیق در مورد ائمه( علیهم السلام)
🔺۴۸_ عدم شناخت به موقع ضعف درسی ،اخلاقی و فکری و از دست دادن زمان برای اقدام مناسب
🔺۴۹_ داشتن تکیه کلام
🔺۵۰_ افراط در تنوع در پوشش و استفاده از زیور آلات در مدرسه