«به نام خدا»

خلاصه موارد بیان شده در موضوع «روشها و رفتارهای اشتباه در تدریس 

🔺۱_سرزنش کردن بیش از حد کلاسهای شلوغ و ضعیف

🔺۲_بیش از حد حرف زدن و سخنرانی ، بجای فعال کردن بچه ها

🔺۳_تدریس یکنواخت و بدون تنوع در روشها

🔺۴_دادزدن موقع عصبانیت

🔺۵_افراط در جدی یا شوخ بودن

🔺۶_ استفاده از کلمات ناشایست در هنگام عصبانیت

🔺۷_تبعیض گذاشتن میان دانش آموزان

🔺۸_ به کار بردن اطلاعات نادرست به جای اعتراف به ندانستن

🔺۹_به یک سمت نگاه کردن بجای نگاه کردنz و تقسیم عادلانه توجه

🔺۱۰_ منصفانه قضاوت نکردن و همه تقصیرات ضعف های کلاس را به گردن دانش آموزان انداختن

🔺۱۱_استفاده از روایت های نادرست و گاهی عامیانه برای توجیه یک موضوع بدون پشتوانه علمی دقیق

🔺۱۲_ عادت به بدگویی از دانش آموزان در بین همکاران

🔺۱۳_ تحقیر دانش آموزان در جمع دوستان خود

🔺۱۴_ گاهی ملحد و کافر خواندن دانش آموزان به خاطر طرح سؤالی خاص
🔺۱۵_ نشستن در یکجای ثابت یا زیاد راه رفتن در کلاس

🔺۱۶_ در جریان مسائل روز نبودن و نداشتن تحلیل علمی و عقلانی درست در کلاس

🔺۱۷_ داشتن چهره ای عبوس و توأم با غرور

🔺۱۸_ گله و شکایت از شغل معلمی و بیان مشکلات کاری و صنفی برای دانش‌آموزان

🔺۱۹_داشتن پوشش نامتعارف
🔺۲۰_ نداشتن برنامه و طرح درس در کلاس

🔺۲۱_ اهمیت ندادن به ارتباط مؤثر با اولیای دانش آموزان

🔺۲۲_ استفاده از گوشی های گرانقیمت که توجه دانش آموزان را جلب می کند

🔺۲۳_ عادت به استفاده از وسایل دانش آموزان که خود به آن نیاز دارند،مثل: کتاب درسی و ...

🔺۲۴_ انجام آزمون در کلاس بدون برنامه قبلی و آمادگی فراگیران

🔺۲۵_ تأخیر ورود به کلاس و خروج قبل از زمان تعیین شده

🔺۲۶_ مدام تعریف کردن از ویژگیهای خود

🔺۲۷_ نسبت دادن صفات نادرست و بدون تحقیق به یک مسلمان جهت شوخی با دانش آموزان
🔺۲۸_ اعتقادات دینی ادیان آسمانی را به تمسخر گرفتن

🔺۲۹_ عقب ماندن از بودجه بندی کتاب و تعجیل در تدریس در پایان سال تحصیلی

🔺۳۰_ اجازه دادن به دانش آموزان جهت بیان اشکالات دبیر سال قبل در کلاس

🔺۳۱_ تحقیر سؤالات پیش پا افتاده و کم اهمیت فراگیران

🔺۳۲_ ربط دادن ضعف درسی به شخصیت دانش آموزان

🔺۳۳_ ناامید کردن دانش آموزان از جبران مافات

🔺۳۴_ عدم ارتباط بهینه با اولیا و عوامل مدرسه در مورد دانش آموزان

🔺۳۵_ انعطاف نداشتن در تغییر لازم در رفتار و روش تدریس

🔺۳۶_ قضاوت کردن در مورد شخصیت دانش آموز با توجه به نوع پوشش و منطقه زندگی او

🔺۳۷_ سرسری از موضوع مورد تدریس یا سؤال گذشتن و حق مطلب را به جا نیاوردن

🔺۳۸_ بها دادن بیش از حد به یک یا چند دانش آموز خاص در کلاس

🔺۳۹_ بی برنامگی و نداشتن طرح درس و اتلاف وقت

🔺۴۰_ عدم رعایت تفاوت های فردی ،مقایسه نادرست بچه ها

🔺۴۱_ عدم توانایی در اداره کلاس و بهم ریختگی

🔺۴۲_ نداشتن برنامه مشخص و زمان بندی مناسب در تدریس و پرسش و امتحان

🔺۴۳_ عادت به نگاه کردن پی در پی به ساعت در هنگام تدریس و سایر فعالیتهای کلاسی

🔺۴۴_تهدید و ارعاب با نمره

🔺۴۵_ بطور مکرر کلاس دینی را در اختیار دبیران دروس دیگر گذاشتن و یا برنامه های دیگر مدرسه

🔺۴۶_ طرح سؤال سخت و نامفهوم برای تنبیه

🔺۴۷_ برای جریمه و تنبیه،مقرر کردن حفظ قرآن یا تحقیق در مورد ائمه( علیهم السلام)

🔺۴۸_ عدم شناخت به موقع ضعف درسی ،اخلاقی و فکری و از دست دادن زمان برای اقدام مناسب

🔺۴۹_ داشتن تکیه کلام

🔺۵۰_ افراط در تنوع در پوشش و استفاده از زیور آلات در مدرسه