.
انواع بازخورد ازنظر زمان ارائه وارتباط بایادگیری

بازخوردهای فرآیندی :بازخوردهایی که دانش آموزان درجریان

فعالیت یادگیری خوددریافت می کنند.

بازخوردهای پایانی :بازخوردهایی که دانش آموزان درپایان یک

مرحله از یادگیری ،مانند پایان نیم سال وپایان سال به صورت

گزارش پیشرفت تحصیلی وتربیتی ،دریافت می کنند.

🍀🌺🍀🌺🍀🌺

بازخورد فرآیندی

هدف از بازخورد درحین فرآیند یاددهی یادگیری این است که این

فرآیند به شکل مستمر بانیازهای یادگیری دانش آموزان وانتظارات

آموزشی ومنطبق وسازگار شود.

این کارتدریس راواقعی تر می کند،ومعلم رااز داشتن تصورات

غیر واقعی درباره ی نیازهای دانش آموزان دور می سازد.

🍀🌺🍀🌺🍀🌺

ویژگی های بازخوردهای فرآیندی :

بازخوردهای جزئی ازفرآیندیاددهی یادگیری تلقی می شود

پیوسته وزنجیره ای باشد؛در حین فرآیندو فعالیت یادگیری هم چنان

بازخورد دریافت می دارند.

کوتاه ومفید باشد ،تادانش آموزان را به تلاش وکوشش بیشتری وادار

کندوهدایت نماید.

به موقع باشد وجنبه های اصلاحی داشته باشدنه بازدارندگی .

منبع بازخورد متنوع باشد .معلم ،هم کلاسی ها،والدین و خود دانش

آموز منابع خوبی برای بازخوردهای موثر به دانش آموزان هستند.

توصیفی باشد،برای دانش آموزان واضح وقابل فهم باشد

راهکار ارائه دهد.

اکتسابی باشدو انتصابی نباشد.

🍀🌺🍀🌺🍀