🌺🌺نکاتی مهم در مورد پوشه کار

✡دانش آموز
⭐️ یک ابزار مهم ارزش یابی-توصیفی است.(شاه ابزار)
⭐️هویت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصیتی شامل می شود.
⭐️ درک عمیق یادگیرنده رانشان می دهد.
⭐️ امکان تولید دانش یابهبودآن (نوآوری و خلاقیت)رامهیامی کند.
⭐️ فرایندرشدوپیشرفت دانش آموزرابه خوبی نشان می دهد.
⭐️پوشه کاربین آموخته های قبلی و جدید دانش آموز ارتباط برقرارمی کند.
⭐️پوشه کار کمک می کندتافرداشکالات واشتباهات خویش رااصلاح کند.
⭐️باپوشه کاردانش آموز میزان توانایی و دانش خود را مستند می سازد.
⭐️بابررسی پوشه کاردانش آموزبه استعدادهای خویش پی می برد.
⭐️ بامدیریت وتکمیل پوشه کارمسئولیت پذیری راعملا تمرین می کند.
⭐️بابررسی پوشه کارورفع اشکالات و...به مهارت ارزشیابی(خودسنجی ،همسال سنجی و...)می رسد.
⭐️یادگیری را برای دانش آموز ساده و سهل می سازد.

✡معلم

⭐️به استعداددانش آموزان واقف می شود.
⭐️باایجاد فرصت مناسب برای آفرینندگی و زایش تفکرات جدید در فراگیران،یادگیری مشارکتی را در آنها تقویت نماید.
⭐️از طریق پوشه کار،به هویت فردی دانش آموزتوجه می نماید.
⭐️به نقاط قوت وضعف دانش آموزان پی می برد.
⭐️تفاوت های فردی دانش آموزان را عینیت می بخشد.

✡اولیا

⭐️در جریان فرایند آموزش فرزندشان قرار می گیرند.
⭐️به نقاط قوت وضعف فرزندشان پی می برند.
⭐️اولیاسنجی ازمزایای پوشه کاراست که اولیارادرفرایندیاددهی – یادگیری فرزندش سهیم ومسئولیت پذیرمی کند.

✡بایدها ونبایدهای پوشه کار

⭐️پوشه کارنبایدمانع یادگیری وفرایندرشدکودک شود.
⭐️پوشه کارنبایدعاملی برای تنبیه کودک،اولیا باشد.
⭐️پوشه کارنبایدتوسط غیرمتخصصان بررسی وارزیابی شود.
⭐️پوشه کارنبایدحجیم وسنگین باشد.
⭐️نبایدکارهای حجمی درپوشه کارقرارگیرد.
⭐️پوشه کاربایدعامل انگیزشی مثبت برای ادامه فرایندیادگیری باشد.
⭐️پوشه کاربایدچابک وسبک باشد.
⭐️پوشه کاربایدمسیرناصحیح آموزش رااصلاح کند.
⭐️درپوشه کاربایدنمونه ای ازشواهدواسنادی قرارگیردکه عامل علاقمندی کودک باشد.
⭐️پوشه کارفقط ابزاراست نه کل تعلیم وتربیت.