١-سعی کنیم چشم خود را به داشته های دانش آموزان بدوزیم نه به نداشته های آنان. 😊

٢-همه به محرک نیاز دارند،تشویق نوعی محرک است. ☺️

٣-اگر دانش آموز درسی را خوب بفهمد،از آن درس و کلاس راضی خواهد بود. ☺️

٤-انتقاد سازنده را همیشه با بیان یکی از ویژگی های مثبت دانش آموز آغاز کنیم. ☺️

٥-رفتار را سرزنش کنیم نه شخصیت را...شما را دوست دارم،اما کار شما را دوست ندارم.☺️

٦-برای تسلط بر دانش آموزان ابتدا باید بر خودمان مسلط باشیم.☺️

٧-همه ی شاگردان را حد متوسط بدانیم وانتظار معجزه از آنها نداشته باشیم.☺️

٨-در وجود دانش آموزضعیف باید خوبیها را بجوییم و آنها را تقویت کنیم.😊

٩-هرگز دانش آموزی را به کاری که نمی توانیم انجام دهیم، تهدید نکنیم.چرا که او طرف برنده خواهد بود☺️.

١٠-فرمول تنبیه را پاک کنیم و فرمول تشویق را جایگزین کنیم.☺️

١١-بهداشت کلامی خود را رعایت کنیم.☺️

١٢-دانش آموزان آنگونه که ما می خواهیم نمی شوند،بلکه آنگونه که هستیم می شوند.😊

١٣-برای رسیدن به هدفهای خود در کلاس،مثبت فکر کنیم.😊

١٤-برای اثر گذاری بر دانش آموزان،ابتدا باید به خواسته های آنها توجه کنیم.😊

١٥-یاد ندهیم که ازهم یاد بگیریم.حاکم شدنِ یک سلیقه،نه شدنی است و نه مطلوب.😊

١٦-چشم دانش آموز به رفتار و گوش او به گفتار ماست.پس مواظب باشیم چه می کنیم و چه می گوییم.😊

١٧-با روش تدریس دیروز نمی شود دانش آموز امروز و فردا را آموزش داد.😊

١٨-نظم کلاس نتیجه ی تدریس خوب است و تدریس خوب نتیجه ی طرح درس خوب😊.

١٩-بهترین پادزهر معلم برای بد رفتاری دانش آموز این است که مایل باشد به دانش آموز کمک کند.😊

٢٠-برای آنکه به ذهن دانش آموز راه یابیم،ابتدا باید به دل او راه پیدا کنیم😊.

٢١-تکالیف باید تابع توان دانش آموز باشد و مایه ی سرگرمی،نه مایه ی عذاب😊